Volvo Cars nya kampanj om XC40

Idag lanserar Volvo Cars sin marknadsföringskampanj för nya XC40. Filmen har premiär i TV ikväll, men redan nu kan du se filmen hos oss.

Kampanjen innehåller en ny version av den kända sången ” My Favorite Things” från den klassiska musikalen och filmen ”Sound of Music”. Versionen av sången i kampanjen spelades in av den svenska artisten Jennie Abrahamsson och släpptes på Spotify precis innan kampanjen startade. Sången, med en uppdaterad kontext, understryker Volvo Cars utmaning av det traditionella sättet att äga en bil på. I samband med lanseringen av XC40 introducerade Volvo Cars även möjligheten att abonnera på en bil med full service-tjänsten Care by Volvo.

Efter den framgångsrika introduktionen för europeiska och amerikanska kunder kommer XC40 att lanseras i Kina, världens största bilmarknad, på bilmässan i Beijing i vår.

XC40, som har fått ett fint mottagande av kunderna, har även hyllats i media världen över. Volvos nya kompakta SUV är en av sju som har nominerats till utmärkelsen Årets bil i Europa 2018, där vinnaren tillkännages i mars. Den här veckan tilldelades XC40 det prestigefyllda Årets bil av den ledande brittiska motortidningenWhat Car?

— Med XC40 går vi in i det snabbast växande segmentet i branschen, säger Björn Annwall, Senior Vice President, Strategy, Brand and Retail på Volvo Cars. — XC40 gör vårt globala SUV-program komplett och introducerar de prisbelönta säkerhets-, connectivity- och infotainment-teknologierna som är kända från våra större bilmodeller i segmentet kompakta SUV:ar. De senaste siffrorna visar helt klart att våra kunder gillar det de ser.

Lanseringen av XC40 betyder att Volvo Cars för första gången har tre nya SUV:ar som kan köpas världen över i det snabbast växande segmentet i bilindustrin, vilket banar väg för en fortsatt försäljningsökning och ökad lönsamhet.

XC40 är den första modellen att byggas på Volvo Cars nya modulära plattform för kompakta bilar, CMA (Compact Modular Architecture), som kommer att utgöra basen för alla kommande bilar i 40-serien, inklusive helt elektrifierade bilar. CMA, som har utvecklats tillsammans med Geely, ger företaget de nödvändiga skalekonomierna för det här segmentet.

XC40 är även den första Volvon som kommer med en bildelningsfunktion som aktiveras via Volvos digitala nyckelteknik och den anslutna serviceplattformen Volvo On Call. XC40 kan enkelt dela sin bil med familj och vänner utan att behöva överlämna den fysiska nyckeln.

Läs också: Volvo XC40 säljstartar med sju nya varianter

author image

Brand Arena

Kontakta mig
logo nyteknik