Jaguar E-PACE ska locka till sig nya kunder

Jaguar E-PACE är det senaste tillskottet från Jaguar. En sportig och kompakt SUV, som hämtar sin design från sportbilen Jaguar F-TYPE, och som ska locka till sig nya Jaguar-kunder.

Med över 30 000 bilar sålda under 2017 går det fortsatt starkt för premium-SUV-segmentet Sverige. Volvo är självklart marknadsledande, men andra premiummärken som BMW, Mercedes och Audi har länge funnits i samma segment. Nu får de konkurrens.

Jaguar E-PACE har nämligen landat hos Sveriges sju Jaguars-återförsäljare. Priset börjar på 329 900 kr för en välutrustad 150 hk dieselversion, och det råder inget tvivel om att Jaguar E-PACE är en av de viktigaste bilarna för Jaguar i Sverige.

”SUV-segmentet i Sverige är stort och fortsätter att växa. Vi har haft stor framgång med vår stora Jaguar F-PACE. Men Jaguar E-PACE är inte bara kompakt och sportig, den är också vår nya instegsmodell till Jaguar-märket. Vi är övertygade om att vi kommer att se många nya kunder som aldrig tidigare funderat på en Jaguar, men som nu attraheras av designen och överraskas av priserna”, säger Country Manager Jonas Lindow, Jaguar Land Rover i Sverige.

Här kan du läsa Håkans intryck från lanseringen i London och hans test av Jaguar F-PACE

Mer information om Jaguar E-PACE

author image

Brand Arena

Kontakta mig
logo nyteknik