Skoda Karoq Scout lockar med fyrhjulsdrift som standard

Modellen är framgångsrik, men mår definitivt bra av att tuffas till.  Enligt Skoda ska nya Karoq Scout klara av off road-körningen.
 
I original har Skodas kompakta suv Karoq gått segrande ur flera svenska tester – den är bra, men kanske lite torr. Under Parismässan i oktober kommer man dock avtäcka en mer robust off road-version, som blir det senaste tillskottet i den framgångsrika Scout-familjen. Enligt Skoda innebär terrängpaketet och fyrhjulsdrift som standard att nya Karoq Scout ska klara av resan även när asfalten tar slut.  – off-road.

Versionen kommer med tre motoralternativ: En 1.5-liters TSI bensinare som ger 150 hästkrafter – kopplad till en 7-stegad DSG-låda. Till detta kommer två dieslar på två liter – en TDI med 150 hästkrafter och 6-stegad manuell låda – samt TDI-versionen på 190 hästar som kommer med en 7-stegad DSG som standard.

Utrustningen som utmärker

Exteriört har bilen fått extra krom- och silvertrim, samt de obligatoriska skärmkanterna av plast. Hjulhusen kan fyllas upp av 18-tums Braga-fälgar, eller 19-tums Crater-fälgar – båda antracitfärgade. Interiört hittar man sätesöverdrag med Scout-brodyr, ett LED-paket, pedaler med ståltrim och en läderklädd multifunktionsratt. Skodas Virtual Cockpit kan anpassas efter förarens behov – och nu kan du på allvar få användning för körläget ”off-road”.

author image

John Edgren

Kontakta mig
logo nyteknik